Κυριακή 24 Ιουνίου 2012

Toyota Prius+


To Prius αποτέλεσε το ιδανικότερο πείραμα για την Toyota, όταν αποφάσισε να «ρίξει» στην αγορά τις… υβριδικές σκέψεις της πριν από μερικά χρόνια. Το αποτέλεσμα, έστω και με υπομονή ήρθε και αποτέλεσε το έναυσμα για μία υβριδική επίθεση σε όλα τα μέτωπα από την ιαπωνική εταιρεία, που έχει ως πιο πρόσφατο εκπρόσωπο το Prius+.


 Όπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς και από το όνομα που εύστοχα του έδωσε η Toyota, το Prius+ αποτελεί το MPV αδελφάκι του Prius. Eίναι 7θέσιο, καθώς διαθέτει τρεις σειρές καθισμάτων και είναι μακρύτερο σε σχέση με το Prius κατά 13,5 εκατοστά (4,615 μέτρα μήκος), ενώ και το μεταξόνιο είναι μακρύτερο κατά 8 εκατοστά, φθάνοντας τα 2,78 μέτρα σε μήκος. Έτσι ο χώρος αποσκευών ακόμα και στην επταθέσια διάταξη φθάνει τα 232 λίτρα (+60 κάτω από το δάπεδο), ενώ στην πενταθέσια μορφή το πόρτπαγκάζ ξεπερνά τα 784 λίτρα (445 διαθέτει το Prius). Μπορεί το ιαπωνικό MPV να είναι σημαντικά πιο… πλούσιο σε επίπεδο χώρων (τα 1,6 εκατοστά επιπλέον ύψος δίνουν αέρα και για τα κεφάλια των επιβατών), όμως η έξυπνη σχεδίαση δεν αφήνει το μάτι να δει τον επιπλέον όγκο.

Plus σε όλα του
Η εξέλιξη όμως του Prius+ δεν αφορά μόνο τους χώρους και τη σχεδίαση (οι άνθρωποι της Toyota έδωσαν βάση και στη βελτίωση του εσωτερικού) αλλά και τα μηχανικά μέρη, καθώς η συστοιχία μπαταριών 202V είναι κατασκευασμένη από ιόντα λιθίου και διαθέτει 56 κυψέλες, τη στιγμή που η συστοιχία μπαταριών στο Prius αποτελείται από ιόντα νικελίου υδριδίου μετάλλου και ζυγίζει 8 κιλά περισσότερο. Ο γνωστός βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1.800 κ.εκ. αποδίδει 136 ίππους και σε συνεργασία με τη συστοιχία μπαταριών είναι υπεύθυνος για τα 11,3 δευτερόλεπτα που χρειάζεται το Prius+ για τα 0-100 χλμ./ώρα και τα 165 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα.

 ο ιαπωνικό MPV διαθέτει τρεις λειτουργίες οδήγησης, την Power όπου η απόκριση στο γκάζι είναι 25% πιο άμεση, την ECO με 15% μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου και την EV που το Prius+ μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά ως ηλεκτροκίνητο σε ταχύτητες μέχρι 50 χλμ./ώρα και για απόσταση που εξαρτάται από το επίπεδο φόρτισης. Στην οικονομική λειτουργία η κατανάλωση που δίνει η Toyota δεν ξεπερνά τα 4,1 λίτρα/100 χλμ. και η εκπομπή CO2 περιορίζεται στα 96 γραμμάρια/χλμ., αριθμοί που δείχνουν σημαντική πρόοδο σε σχέση με το Prius παρά τα 125 επιπλέον κιλά του (1.495 συνολικά). Η ημερομηνία έλευσης του Prius+ δεν έχει ανακοινωθεί προς το παρόν (όπως και η τιμή πώλησης), ωστόσο οι πρώτες ενδείξεις κάνουν λόγο για τα τέλη του έτους με τιμή αγοράς που θα ξεπερνά κάπως αυτή του πενταθέσιου Prius.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου