Τρίτη 1 Μαΐου 2012

Οι κινητήρες ντίζελ της Alfa Romeo

Οι προηγμένοι τεχνολογικά πετρελαιοκινητήρες που κινούν τις νέες MiTo και Giulietta συνδυάζουν την οικονομία με τις σπορτίφ επιδόσεις, στοιχείο που ανέκαθεν συνοδεύει όλες τις προτάσεις της Alfa Romeo.

Η προ ολίγων μηνών απόφαση της ελληνικής πολιτείας για απελευθέρωση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων ντίζελ σε Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη δημιούργησε, παρά τις έντονα πτωτικές τάσεις της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου, νέες προοπτικές για την ανάπτυξη της, ειδικότερα μάλιστα για τη μιλανέζικη φίρμα, δεδομένου του γεγονότος ότι το ιταλικό γκρουπ είναι, εδώ και πολλά χρόνια, από τους πρωτοπόρους στην εξέλιξη, κατασκευή και διάθεση στο ευρύ κοινό οικονομικών σε κατανάλωση, αλλά και αποδοτικών σε ισχύ και ροπή πετρελαιοκινητήρων. Σε ότι αφορά στην περιβαλλοντική παράμετρο των κινητήρων ντίζελ του ιταλικού γκρουπ, θυμίζουμε πως για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά η Fiat Group Automobiles και η ειδικότερα η Alfa Romeo, η οποία και αποτελεί αναπόσπαστο μέλος της, είναι ο όμιλος με τα χαμηλότερα επίπεδα εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στο σύνολο της Ευρώπης, κατεύθυνση προς την οποία συμβάλλουν αποφασιστικά οι τεχνολογικά προηγμένοι κινητήρες ντίζελ που διατίθενται τόσο στη «μικρή» MiTo, όσο και στη μεγαλύτερη Giulietta.
Alfa Romeo MiTo JTDM-2
Η γκάμα της MiTo προσφέρεται στη χώρα μας με δύο κινητήρες ντίζελ, εκ των οποίων ο μικρότερος σε χωρητικότητα διατίθεται σε δύο εκδόσεις. Πιο συγκεκριμένα, στη βάση της πυραμίδας συναντάμε τον 1.3 JTDM-2 πετρελαιοκινητήρα, ο οποίος αποδίδει 85 ίππους στις 3.500 σ.α.λ. και ροπή 19,7 χλγμ. μόλις από τις 1.500 σ.α.λ. Αξίζει να σημειωθεί πως η συγκεκριμένη έκδοση του εν λόγω κινητήρα, χάρη στα μόλις 90 gr CO2 που εκπέμπει για κάθε χιλιόμετρο κίνησης, απαλλάσσεται πλήρως από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας. Σε ότι αφορά στις επιδόσεις, η MiTo 1.3 JTDM-2 είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 12,9 δλ. εξασφαλίζοντας τελική ταχύτητα της τάξης των 174 χλμ./ώρα. Και όλα αυτά, με μέση κατανάλωση στο μικρό κύκλο που ανέρχεται στα μόλις 3,5 λιτ./100 χλμ.

Ο συγκεκριμένος κινητήρας διατίθεται στη δυνατότερη παραλλαγή του, η οποία αποδίδει 10 επιπλέον ίππους (95/4.500 σ.α.λ.) και ταυτόσημη με την μικρότερη εκδοχή του μέγιστη ροπή (19,7 χλγμ./1.500 σ.α.λ.). Εδώ, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανέρχονται στα 112
gr ανά χιλιόμετρο, τιμή που αντιστοιχεί σε τέλη κυκλοφορίας της τάξης των μόλις 100 ευρώ. Όσο για τις επιδόσεις τις οποίες το συγκεκριμένο σύνολο εξασφαλίζει, αξίζει να πούμε πως η επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε χρόνο 11,6 δλ., η τελική ταχύτητα με ευκολία αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα, ενώ η κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 4,3 λιτ./100 χλμ.




Αξίζει να σημειωθεί ότι σε ολόκληρη την γκάμα των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων της
MiΤο, διατίθεται στον στάνταρ εξοπλισμό το σύστημα Start&Stop, το οποίο συνοδεύεται με ένδειξη αλλαγής ταχύτητας (GSI). Το σύστημα αυτό μπορεί να μειώσει περαιτέρω την κατανάλωση καυσίμου έως και 10% σε συνθήκες κίνησης μέσα στην πόλη.Επίσης, όλες οι εκδόσεις ντίζελ της MiTo είναι εφοδιασμένες με το προηγμένο σύστημα DNA, το οποίο μεταβάλλει την απόκριση του κιννητήρα στο πάτημα του γκαζιού, το αποτελεσματικό σύστημα δυναμικού ελέγχου της συμπεριφοράς του οχήματος (VDC), καθώς και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό e-Q2 της ιταλικής εταιρείας.



Alfa Romeo Giulietta JTDM-2
Η γκάμα της μεγαλύτερης Giulietta, όπως και εκείνης της MiTo, διατίθεται στην ελληνική αγορά με δύο εξελιγμένους κινητήρες ντίζελ, οι οποίοι έρχονται να καλύψουν διαφορετικές ανάγκες και απαιτήσεις. Κοινός ωστόσο παρανομαστής τους είναι η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (επομένως, και με αντίστοιχα περιορισμένα λειτουργικά έξοδα), καθώς και τα σπορτίφ χαρακτηριστικά που προσδίδουν στο κομψό 5θυρο ιταλικό μοντέλο. Αναλυτικότερα, στη αφετηρία της γκάμας η Alfa Romeo εξασφάλισε τις υπηρεσίες του JTDM-2 πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων, ο οποίος αποδίδει χάρη στις ειδικές για την περίσταση ρυθμίσεις του 105 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και ροπή 32,5 χλγμ. μόλις από τις 1.750 σ.α.λ. Αξίζει να σημειώσουμε πως στη συγκεκριμένη έκδοση του εν λόγω κινητήρα, χάρη στα μόλις 114 gr CO2 που εκπέμπει για κάθε χιλιόμετρο κίνησης, τα τέλη κυκλοφορίας διαμορφώνονται στο ποσό των μόλις 91 ευρώ. Σε ότι αφορά στις επιδόσεις, η Giulietta 1.6 JTDM-2 μπορεί να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 11,3 δλ. εξασφαλίζοντας τελική ταχύτητα της τάξης των 185 χλμ./ώρα. Την ίδια στιγμή, η μέση κατανάλωση του κινητήρα της ανέρχεται στα μόλις 4,4 λιτ./100 χλμ.



Η κορυφαία πετρελαιοκίνητη πρόταση της ιταλικής εταιρείας για την
Giulietta είναι η 2.0 JTDM-2. Ο κινητήρας ντίζελ των 1.956 κ.εκ. που φιλοξενείται κάτω από το εμπρός καπό αποδίδει 170 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και ροπή στρέψης της τάξης των 35,6 χλγμ. στις 1.750 σ.α.λ. Με εκπομπές CO2 της τάξης των 124 μόλις gr για κάθε χιλιόμετρο, η Giulietta 2.0 JTDM-2 καλείται να καταβάλει αντιστοίχου ύψους ετήσια τέλη κυκλοφορίας. Από εκεί και πέρα, όπως είναι αναμενόμενο, η κορυφαία πετρελαιοκίνητη έκδοση της AlfaRomeo διαθέτει απαράμιλλα σπορτίφ επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα: 8,0 δλ., τελική ταχύτητα: 218 χλμ./ώρα), σε συνδυασμό με περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου, που κυμαίνεται κατά μέσο όρο στα μόλις 4,7 λίτ./100 χλμ.

Αξίζει να προσθέσουμε πως η κορυφαία, 2λιτρη έκδοση της
Alfa Romeo Giulietta JTDM-2 προσφέρεται στη χώρα μας και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη TCT της εταιρείας, αποδεικνύοντας έτσι με τον καλύτερο τρόπο ότι ο σπορ χαρακτήρας, η οικονομία και η οικολογική αυτοκίνηση δεν είναι έννοιες ασυμβίβαστες. Και εδώ, αμφότεροι οι διαθέσιμοι κινητήρες συνεργάζονται με σύστημα Start&Stop, που σβήνει τον κινητήρα όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε κατάσταση ακινησίας και τον ενεργοποιεί μόλις ο οδηγός πατήσει τον συμπλέκτη επιλέγοντας συγχρόνως την πρώτη σχέση στο κιβώτιο.



Αναδρομή στο παρελθόν
Το 1987, το Fiat Group παρουσίασε τον πρώτο πετρελαιοκινητήρα με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού του καυσίμου για χρήση σε επιβατικό αυτοκίνητο. Μια δεκαετία αργότερα και συγκεκριμένα το 1997, μετά από χρόνια ερευνών της Fiat σε συνεργασία με την Bosch, ξεκίνησε η εφαρμογή της τεχνολογίας
common rail, η οποία υιοθετήθηκε για πρώτη φορά στην Alfa Romeo 156 και αποτέλεσε σταδιακά βασικό στοιχείο όλων των σύγχρονων πετρελαιοκινητήρων. Το 2003 η Fiat, η εξέλιξη προχώρησε ένα βήμα πιο μπροστά, με την εισαγωγή της επαναστατικής τεχνολογία JTDM, η οποία παρουσίασε σημαντικά οφέλη προς την κατεύθυνση περαιτέρω μείωσης του παραγόμενου θορύβου των κινητήρων ντίζελ της εταιρείας και των κραδασμών τους, καθώς και στον περιορισμό των εκπομπών μικροσωματιδίων. Το 2009 η τεχνολογία αναβαθμίστηκε ακόμη περισσότερο, καθώς το νέο σύστημα της Alfa Romeo, το οποίο έφερε την ονομασία JTDM-2, είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της ισχύος, τη μείωση της κατανάλωσης και την ελαχιστοποίηση των εκπομπών CO2 κατά 3% καθώς και των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx), κατά 20%.

http://www.4troxoi.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου