Τρίτη 1 Μαΐου 2012

Fiat 500L


Πριν από μερικές εβδομάδες έκανε πρεμιέρα στη Γενεύη και πριν από μερικές μέρες ξαναστεκόμουν απέναντί του στο σχεδιαστικό κέντρο της Fiat, στο Τορίνο. Αν και δεν ήταν η πρώτη φορά που έβλεπα το 500L (το L προκύπτει από τη λέξη Large), οφείλω να ομολογήσω πως η δεύτερη εντύπωση ήταν ακόμη πιο θετική, συνομιλώντας παράλληλα με τους ανθρώπους που σχεδίασαν και δημιούργησαν το νέο MPV.

Κάτι παραπάνω...
Ο επικεφαλής της ομάδας που σχεδίασε το 500, ο Roberto Giolito, μετάφερε μέρος της παράδοσης συνδυάζοντας τη φινέτσα του δημοφιλούς «μικρού» με το ιστορικό 600 Multipla (1956). Το μήκος του αμαξώματος φτάνει τα 4,14 μέτρα, είναι 5 εκ. μακρύτερο και 10 εκ. ψηλότερο από το Countryman, ενώ το 5-θέσιο εσωτερικό αποτελεί θετική έκπληξη, αφού όχι μόνο είναι καλοφτιαγμένο (αν και βρέθηκα σε μοντέλο προ-παραγωγής) αλλά και εντυπωσιακά ευρύχωρο, με την πίσω σειρά καθισμάτων να είναι συρόμενη, αυξομειώνοντας τα 400 λίτρα του πορτμπαγκάζ.

Σχεδιαστικά, το βασικό στοιχείο που συνδέει το μικρό 500 με το 500L είναι η εμπρός όψη. Κατά τα λοιπά, το νέο Fiat μοιάζει με ένα εντελώς διαφορετικό μοντέλο. Ναι, αυτό είναι γεγονός, αλλά το θέμα δεν είναι εκεί. Για τους ιθύνοντες της εταιρείας το 500 είναι ένα δυνατό logo που θα δημιουργήσει ένα παράρτημα με ξεχωριστό στυλ. Έτσι, το 500L δεν αποτελεί ένα συνηθισμένο MPV που θα αποτελέσει τον αντικαταστάτη του Idea και τον αντίπαλο των Opel Meriva, Citroen C3 Picasso, Honda Jazz κ.α. Για τους Ιταλούς είναι κάτι πολύ παραπάνω, θέτοντας στο στόχαστρό του το κατά πολύ ακριβότερο MINI Countryman.

Πότε έρχεται;
Στην χώρα μας το 500L αναμένεται τον Οκτώβριο (τον Ιούνιο θα σας μεταφέρω και τις οδηγικές μου εντυπώσεις) σε δύο εκδόσεις βενζινοκινητήρων (0.9 με 105 ίππους, 1.4 τετρακύλινδρο) και δύο ντίζελ (1.3 και 1.6) με εκτιμώμενη τιμή… εκκίνησης περίπου στα 16.000 €. Το 500L βασίζεται στην πλατφόρμα B (ίδια με του Punto Evo και άλλων Fiat, σε αυτή θα βασιστεί ένα νέο SUV για τη Fiat και την Jeep και θα κατασκευάζεται στη Σερβία, στο πλήρως αναβαθμισμένο εργοστάσιο στο Kragujevac, που εγκαινιάστηκε στις 16 Απριλίου).

Η συνέχεια αναμένεται ενδιαφέρουσα, αφού από το νέο έτος θα δούμε και 7-θέσια έκδοση, που θα είναι περίπου 20 εκ. μακρύτερη (αλλά με ίδιο μεταξόνιο) και ίσως να ονομάζεται 500XL. Αν και το ύψος του αμαξώματος θα μπορούσε να αποτελέσει τη βάση για έναν π.χ. αντικαταστάτη του Sedici, δεν θα υπάρξει τετρακίνητη έκδοση, αλλά μία προσθιοκίνητη με «cross» χαρακτηριστικά και σοφιστικέ traction control, για ήπιες διαδρομές μακριά από τον ασφαλτοτάπητα.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου