Παρασκευή 4 Ιουνίου 2010

Audi RS5


Η κορυφαία και όχι μόνο έκδοση της μεσαίου γερμανικού κουπέ της Audi, με τα μαγικά αρχικά RS5, σε συναρπάζει. Όχι μόνο με τις ικανότητες της, αλλά και με την τεχνολογία που κουβαλά. Διαβάστε το πώς και το γιατί!
Υπάρχουν άραγε δύο και μόνο γράμματα, που με μιας μπορούν να αλλάξουν το χαρακτήρα και τη φιλοσοφία μιας κατασκευής; Όταν αναφερόμαστε στην Audi και στους τεχνικούς από το Ίνγκολσταντ, η απάντηση είναι θετική, αφού, κακά τα ψέματα, οι ιθύνοντες της γερμανικής εταιρείας έχουν τον τρόπο τους. Φυσικά, η ουσία στο νέο RS5 δεν βρίσκεται τόσο στις αισθητικές παρεμβάσεις (βλ. τροχοί 20 ιντσών στην περίπτωση του δικού μας αυτοκινήτου, καινούργιος εμπρός προφυλακτήρας, μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, διπλές απολήξεις στην εξάτμιση, καθώς και πίσω αεροτομή, η οποία ξεπροβάλλει μόλις το RS5 ξεπεράσει τα 120 χλμ./ώρα), αλλά στα μηχανικά μέρη, αφού αυτές είναι στο τέλος που διαφοροποιούν την εκάστοτε κατασκευή. Ακόμα και αν δεν είναι κανείς λάτρης του αυτοκινήτου, στην εικόνα του θηριώδους 8κύλινδρου συνόλου των 4.163 κ.εκ., δεν μπορεί παρά να αισθανθεί δέος. Περισσότερο μοιάζει με έργο τέχνης, παρά με κινητήρια μονάδα αυτοκινήτου. Ατμοσφαιρικό, τεχνολογίας άμεσου ψεκασμού, αποδίδει 450 ίππους στις 8.250 σ.α.λ. και περίπου 44 κιλά ροπής από τις 4.000 έως τις 6.000 σ.α.λ. και χαρίζει στο RS5 αξιοζήλευτες επιδόσεις. Χαρακτηριστικά, για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση απαιτούνται 4,6 δλ., την ώρα που η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Βέβαια, αν το επιθυμείτε, η Audi μπορεί να καταργήσει για χάρη σας τον ηλεκτρονικό κόφτη με το αναλογικό ταχύμετρο στην περίπτωση αυτή να φλερτάρει άνετα τιμές που να αγγίζουν τα 280 χλμ./ώρα!
Το RS5 εφοδιάζεται με το γνωστό σύστημα τετρακίνησης Quattro της Audi, αλλά και με το νέο κεντρικό διαφορικό της εταιρείας, το οποίο ονομάζεται «crown-gear center differential». Η συγκεκριμένη λύση παρέχει τη δυνατότητα κατανομής της ροπής του κινητήρα το πολύ έως 70% εμπρός ή το πολύ έως 85% πίσω, ανάλογα με τις συνθήκες. Από εκεί και πέρα, σε συνθήκες μη-πίεσης η κατανομή είναι αυτή που μας έχει συνηθίσει η γερμανική εταιρεία, της τάξεως του 40/60 εμπρός/πίσω. Παράλληλα, οι περισσότερο… ανήσυχοι μπορούν να εφοδιάσουν το RS5 και με μπλοκέ πίσω διαφορικό, το οποίο, ανάλογα με τις συνθήκες, αποφασίζει για την κατανομή ανάμεσα στους πίσω τροχούς. Και αν νομίζετε ότι οι Γερμανοί τεχνικοί τελείωσαν το έργο τους κάπου εκεί, κάνετε λάθος. Το RS5 διαθέτει νέα ελατήρια και αντιστρεπτικές, την ώρα που το αμάξωμα χαμήλωσε κατά 20 χλστ. Η κίνηση περνά και στους τέσσερις τροχούς, όπως αναφέραμε προηγουμένως, μέσω του γνωστού μας πλέον S-Tronic κιβωτίου των 7 σχέσεων, το οποίο και διαθέτει διαφορετική χαρτογράφηση. Κερασάκι στην τούρτα; Τα... τρομακτικά σε όψη φρένα (στην περίπτωσή μας κεραμικά) διάστασης 365 χλστ. εμπρός και 324 πίσω. Για να έχετε την πλήρη εικόνα, προσθέστε στα παραπάνω τη δυνατότητα επιλογής λειτουργίας ανάμεσα σε τρία προγράμματα, μέσω του Audi Drive Select (Comfort, Auto και Dynamic), που επηρεάζουν ανάλογα τη σκληρότητα της ανάρτησης, την αίσθηση του τιμονιού και την απόκριση του κινητήρα.
Στο δρόμο, το νέο RS5 ξεδιπλώνει στους φιδωτούς δρόμους τις πραγματικές αρετές του. Το σύστημα διεύθυνσης είναι αυτό που έχουμε συνηθίσει από τη γερμανική εταιρεία, με εξαιρετική πληροφόρηση και πολύ καλή αίσθηση, ενώ το S-Tronic εκτελεί πιστά τις όποιες εντολές του οδηγού. Καθισμένος χαμηλά στο πολύ καλό μπάκετ, ο οδηγός δεν έχει παρά να αφοσιωθεί στο δρόμο και να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες της τετρακίνησης. Ακόμα και στη βρεγμένη γερμανική άσφαλτο, το RS5 μοιάζει να κινείται επάνω σε ράγες. Ελάχιστες κλίσεις στις στροφές, την ώρα που το νέο κεντρικό διαφορικό περιορίζει σε πολύ μεγάλο βαθμό την υποστροφή. Αν ο οδηγός υπερβάλλει στην είσοδο της στροφής με τα ηλεκτρονικά απενεργοποιημένα, η μοναδική αντίδραση του γερμανικού κουπέ είναι μια ελαφριά τάση υπερστροφής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου