Δευτέρα 21 Ιουνίου 2010

Η νέα Mercedes SLS AMG E-Cell





Οι ιθύνοντες της Mercedes παρουσιάζουν την οικολογική εκδοχή της SLS AMG, η οποία δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα την αντίστοιχη βενζινοκίνητη, με μοναδική εξαίρεση την απουσία της θεσπέσιας ηχητικής του ατμοσφαιρικού V8 κινητήρα των 6,2 λίτρων.
Το πρωτότυπο αυτό supercar που επίσημα παρουσιάζεται σήμερα από το στρατόπεδο της Mercedes αποτελεί το πρώτο δείγμα γραφής των Γερμανών από τη Στουτγάρδη, οι οποίοι έχουν θέσει ως πρωταρχικό τους στόχο τη δραστική μείωση των εκπομπών ρύπων των μοντέλων της μέχρι το 2015, με ταυτόχρονη όμως διατήρηση τόσο των επιδόσεων, όσο και των εν γένει σπορτίφ χαρακτηριστικών τους. Άλλωστε, ο… αγώνας δρόμου στον οποίο εδώ και πολύ καιρό πλέον έχουν επιδοθεί οι Γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίας (όπως η Audi, με το R8 E-Tron και η Porsche, με την 918 Spider) στην κλάση των «οικολογικών υπερ-κατασκευών» δύσκολα θα μπορούσε να αφήσει ασυγκίνητη τη Mercedes. Για την περίσταση, τη θέση του V8 κινητήρα έχουν πάρει τέσσερις ανεξάρτητοι ηλεκτροκινητήρες –ένας σε κάθε τροχό- που τροφοδοτούν με ενέργεια τις μπαταρίες ιόντων λιθίου, οι οποίες είναι εγκατεστημένες με τη σειρά τους τόσο στο κεντρικό τούνελ, όσο και στο χώρο πίσω ακριβώς από τα καθίσματα. Χάρη στην έξυπνη αυτή διάταξη, οι σχεδιαστές της Mercedes δε χρειάστηκε να τροποποιήσουν το αλουμινένιο πλαίσιο/δάπεδο της SLS, επιτυγχάνοντας συγχρόνως και μια απόλυτα ικανοποιητική κατανομή των μαζών ανάμεσα στους δύο άξονες. Ταυτόχρονα, όλα τα παραπάνω τους έδωσαν τη δυνατότητα να διατηρήσουν το κέντρο βάρους της ειδικής αυτής κατασκευής στα ίδια ακριβώς επίπεδα σε σχέση με εκείνα της συμβατική έκδοσης του SLS AMG. Σε αντίθεση, προκειμένου να «φιλοξενηθούν» ιδανικά οι εμπρός ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι έχουν την ικανότητα να περιστρέφονται πολύ κοντά στις 12.000 σ.α.λ., τα διπλά ψαλίδια της ανάρτησης έδωσαν τη θέση τους σε μια πολύπλοκη, αλλά αποτελεσματική στην πράξη, όπως υποστηρίζουν οι άνθρωποι της Mercedes, ανεξάρτητη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων. Σύμφωνα με την εταιρεία, η συνδυασμένη απόδοση των ηλεκτροκινητήρων μεταφράζεται σε ισχύ 526 ίππων. Ακόμα πιο εντυπωσιακή όμως είναι η τιμή της μέγιστης ροπής, η οποία αγγίζει σταθερά και από την πρώτη στιγμή που ο οδηγός θα βυθίσει το πόδι του στο γκάζι τα 90 χλγμ.! Όλα τα παραπάνω είναι σε θέση να εξασφαλίσουν στην ηλεκτροκίνητη SLS AMG μια επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο μόλις 4,0 δλ. Για την επιβράδυνση του αυτοκινήτου (ακριβή στοιχεία για το συνολικό του βάρος, δεν έχουν ακόμα γνωστοποιηθεί…) φροντίζει ένα εξελιγμένο σύστημα πέδησης αποτελούμενο από κεραμικούς δίσκους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου