Τρίτη 8 Ιουνίου 2010
Το νέο μεσαίο μοντέλο της Volvo ακούει στον κωδικό S60 και είναι πλέον γεγονός. Το αυτοκίνητο ευελπιστεί να ακολουθήσει την πολύ καλή πορεία της γενιάς που γνωρίσαμε από το 2000 έως το 2009, ενώ όπως είναι αναμενόμενο είναι βελτιωμένο παντού. Αποτελεί το απόσταγμα της τεχνολογίας της σουηδικής εταιρείας τόσο σε επίπεδο σχεδιασμού όσο και στους τομείς κινητήρων/ασφάλειας. Οι διαστάσεις του S60 είναι τα 4.628x1.899x1.484 χιλιοστά για ΜxΠxΥ, με το μεταξόνιο να κυμαίνεται στα 2.776 χιλιοστά. Το βάρος του μοντέλου ξεκινά από τα 1.545 κιλά, ενώ ο συντελεστής αεροδυναμικής είναι στο 0,28 (Cd), και το ρεζερβουάρ καυσίμου φτάνει τα 67,5 λίτρα. Εσωτερικά ο σχεδιασμός είναι ιδιαίτερα σύγχρονος και κινείται στα κορυφαία πρότυπα που μας έχει συνηθίσει η Volvo τα τελευταία χρόνια, με την ποιότητα κατασκευής να είναι φυσικά κορυφαία! Οι πίσω επιβάτες νοιώθουν άνετα σε κάθε περίπτωση με τους χώρους τόσο για τα πόδια όσο και με τον αέρα πάνω από τα κεφάλια τους να είναι επαρκής, παρά την κλίση της οροφής.
Κινητήρες
Αρχικά το όμορφο σεντάν λανσάρεται με τέσσερα κινητήρια σύνολα (δύο βενζίνης και δύο πετρελαίου από τα 2 λίτρα και πάνω), ενώ προς το τέλος του έτους θα διατεθεί και με τους μικρότερους κινητήρες 1,6 λίτρων με 150 και 180 ίππους.
Έτσι η πρώτη δίλιτρη έκδοση χρησιμοποιεί τετρακύλινδρο σύνολο που με υπερτροφοδότη αποδίδει 203 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 320 Nm ροπής και έχει κίνηση εμπρός. Αυτή μπορεί να εξοπλιστεί με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο, ενώ οι επιδόσεις της είναι τα 7,7 δλ. για τα 0-100 χ.α.ω. (8,2 δλ. το αυτόματο), 235 χ.α.ω. τελικής ταχύτητας (230 χ.α.ω. το αυτόματο), 8,1 λίτρα/100 χιλιόμετρα κατανάλωσης (8,3 λίτρα το αυτόματο), και 189 γρ./χιλιόμετρο ρύποι CO2 (193 γρ./ χιλιόμετρο το αυτόματο).
Η δεύτερη έκδοση ονομάζεται Τ6 (εξακύλινδρο) και είναι η πιο γρήγορη με κινητήρα 3 λίτρων, τούρμπο και αποκλειστικά αυτόματο κιβώτιο. Η απόδοση της είναι οι 304 ίπποι στις 5.600 σ.α.λ. και τα 440 Nm ροπής, ενώ η κίνηση περνά και στους τέσσερις τροχούς. Τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε μόλις 6,5 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 250 χ.α.ω. Η μέση τιμή κατανάλωσης της είναι τα 9,9 λίτρα/100 χιλιόμετρα, ενώ οι εκπομπές ρύπων είναι της τάξης των 231 γρ./χιλιόμετρο.
Από πλευράς πετρελαιοκινητήρων, ακολουθούν οι πεντακύλινδροι υπερτροφοδοτούμενοι D3 και D5 των 2 και 2,4 λίτρων με τους 163 ίππους (400 Nm) και 205 ίππους (420 Nm) αντίστοιχα. Για την περίπτωση του D3 τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε 9,2 δλ. (για χειροκίνητο και αυτόματο), η τελική ταχύτητα είναι τα 220 χ.α.ω. (215 χ.α.ω. το αυτόματο), η κατανάλωση τα 5,3 λίτρα/100 χιλιόμετρα (5,9 λίτρα το αυτόματο), και οι ρύποι CO2 τα 139 γρ./χιλιόμετρο (154 γρ. το αυτόματο).
Στην περίπτωση του D5 τα αντίστοιχα μεγέθη έχουν ως εξής: 7,8 δλ. για τα 0-100 χ.α.ω. (επίσης 7,8 για αυτόματο, και 8,1 για το αυτόματο τετρακίνητο), 235 χ.α.ω. τελικής ταχύτητας (230 το αυτόματο, και 225 για το αυτόματο τετρακίνητο), 5,3 λίτρα/100 χιλιόμετρα κατανάλωση (6,3 λίτρα για το αυτόματο, και 6,8 για το αυτόματο τετρακίνητο), και τέλος 139 γρ./χιλιόμετρο ρύποι CO2 (166 γρ. για το αυτόματο, και 179 γρ. για το αυτόματο τετρακίνητο).
Ενεργητική ασφάλεια
Στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας το νέο S60 φέρει πολλά καινοτόμα συστήματα, που βοηθούν επίσης και στην οδηγική απόλαυση. Το Advanced Stability Control ενεργεί όπως το γνωστό μας ESP, όμως έχει περισσότερους αισθητήρες με τους οποίους αντιλαμβάνεται τις τάσεις ολίσθησης του αμαξώματος από τις αυξημένες του κλίσεις. Με τον τρόπο αυτό το σύστημα βοηθά τον οδηγό να ελέγξει πιο αποτελεσματικά το αυτοκίνητο στην περίπτωση απότομου ελιγμού για την αποφυγή εμποδίου. Επίσης υπάρχει το σύστημα Corner Traction Control το οποίο χρησιμοποιεί την τεχνολογία torque vectoring για να φρενάρει τον εσωτερικό τροχό και να δώσει περισσότερη ισχύ στον εξωτερικό, με στόχο τη μείωση της πιθανής υποστροφής.
Τέλος, δεν πρέπει να ξεχάσουμε και την παγκόσμια πρωτιά του συστήματος Pedestrian Detection το οποίο μπορεί να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο εάν ανιχνεύσει ότι εμπρός του βρίσκεται πεζός, και ότι ο οδηγός δεν σταματά (λειτουργεί έως την ταχύτητα των 35 χ.α.ω.)!
Οδική συμπεριφορά
To νέο Volvo S60 βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με αυτή των Volvo S80 και XC60, όμως εδώ οι μηχανικοί της Volvo έχουν προχωρήσει σε εκτεταμένες επεμβάσεις στη ρύθμιση της ανάρτησης, με στόχο να προσφέρουν μια όσο το δυνατόν πιο σπορτίφ οδική συμπεριφορά. Ειδικά δε στις Ευρωπαϊκές αγορές, το νέο S60 θα προσφέρεται αποκλειστικά και μόνο με την σπορ ανάρτηση (την οποία η εταιρεία ονομάζει Dynamic), ενώ εκτός Ευρώπης θα υπάρχει και επιλογή για την πιο «μαλακή» ανάρτηση. Ένα ακόμη στοιχείο του αυτοκινήτου αποτελεί η παρουσία της ενεργητικής ανάρτησης «FOUR-C», τη οποία γνωρίζουμε από παλαιότερα μοντέλα της Volvo, όμως εδώ έρχεται πλέον στην πιο εξελιγμένη της εκδοχή, προσφέροντας πάντως και πάλι τρεις επιλογές στον οδηγό (Comfort, Sport και Advanced Sport). Στην πράξη, το νέο S60 δικαιώνει τις προσδοκίες της Volvo ως προς «το πιο σπορ αυτοκίνητο της ιστορίας της», αφού η ανάρτηση είναι πιο ικανή από ποτέ στο να ακολουθήσει τις σπορ ορέξεις του οδηγού. Βέβαια, αυτό δε σημαίνει ότι το νέο S60 υπολείπεται στον τομέα της άνεσης – κάθε άλλο μάλιστα, απλώς προσφέρει πιο στιβαρή αίσθηση και περισσότερη σιγουριά στον οδηγό του σε γρήγορες συνθήκες. Ειδικά δε, εφόσον ο τελευταίος έχει επιλέξει την έκδοση με την αυτόματη τετρακίνηση All Wheel Drive, που ενσωματώνει συνεκτικό συμπλέκτη Haldex 4ης γενιάς και προσφέρει πιο άμεση εμπλοκή εκεί όπου χρειάζεται. Αλλαγές έχουμε και στο τιμόνι, αφού η Volvo πριμοδότησε το νέο S60 με γρηγορότερη κρεμαγιέρα, η οποία προσφέρει πολύ καλή αίσθηση και πληροφόρηση.
Τιμές-εκδόσεις
Τέλος, οι εκδόσεις που ενδιαφέρουν περισσότερο την Ελληνική αγορά είναι αυτές με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων. Οι τιμές θα ξεκινούν από τις 26.500 ευρώ (1.6 Kinetic με 150 ίππους), και από τις 28.000 ευρώ (1.6 Kinetic με 180 ίππους), ενώ και οι δύο θα έλθουν στη χώρα μας στο τέλος του χρόνου. Στο ίδιο εξοπλιστικό επίπεδο Kinetic αλλά για το δίλιτρο κινητήρα των 203 ίππων, η τιμή θα ξεκινά αντίστοιχα από τις 29.900 ευρώ.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου