Σάββατο 10 Απριλίου 2010

Honda CR-Z

Νέο κόμπακτ, υβριδικό κουπέ της Honda με 2 +2 θέσεων διάταξη καθισμάτων. Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου θα υπάρχει ένας τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1.5 λίτρου, ο οποίος θα συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ενώ η μετάδοση της κίνησης θα γίνεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός 6τάχυτου αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT).



Όπως μαρτυρά και το σύνθημα -το μέλλον γίνεται παρόν- η στόχευση των διοργανωτών αλλά και των συμμετεχόντων αφορά σε ένα καθαρότερο περιβάλλον με λιγότερα ρυπογόνα αυτοκίνητα. Έτσι, την τιμητική τους θα έχουν τα υβριδικά και ηλεκτροκίνητα μοντέλα παραγωγής ή πειραματικά. Και αν στις αρχές του 21ου αιώνα (ναι πέρασε από τότε μια 10ετία κιόλας) όλες αυτές οι τεχνολογίες έδειχναν τόσο μακρινές, το 2010 φαίνονται εφαρμόσιμες άμεσα ή τα αμέσως επόμενα χρόνια.

Για παράδειγμα η υβριδική τεχνολογία έχει εξελιχθεί σε τέτοιο βαθμό, που ενώ μέχρι πριν 2-3 χρόνια αποτελούσε προνόμιο της Toyota (και της Lexus) αλλά και της Honda, σήμερα αποτελεί προτεραιότητα όλων των αυτοκινητοβιομηχανιών. Δεδομένου πως ακόμη και φίρμες που ειδικεύονται στην κατασκευή super cars μπαίνουν πλέον σε αυτό το … τριπάκι (βλέπε Ferrari , Porsche κ.α.).

Παράλληλα μόνο αμελητέα δεν πρέπει να θεωρούνται τα βήματα που έχουν γίνει στον τομέα της κίνησης με ηλεκτρική ενέργεια. Τεχνολογία που δεν επιβαρύνει το περιβάλλον αφού οι εκπεμπόμενοι ρύποι είναι μηδενικοί.
Οι διοργανωτές «ανεβάζουν» στις 100 τις παγκόσμιες και ευρωπαικές πρεμιέρες καινούργιων μοντέλων ενώ αναφέρουν πως θα υπάρχουν και 16 πρεμιέρες «πράσινων» οχημάτων.

Μερικά από τα μοντέλα που θα συζητηθούν είναι: Alfa Romeo Giulietta, Audi RS5, Audi A1, BMW M3, BMW 5, Citroen DS3 Racing, Fiat 500 C Abarth, Jaguar XKR, Kia Sportage, Mitsubishi ASX, Nissan Qashqai, Opel Meriva, Renault Megane CC, Mazda 6, Mini Cauntryman, Toyota Rav4, VW Polo GTI ,κ.α.

Το AUTO 24 πάντως, ακολουθώντας το μότο «το μέλλον γίνεται παρόν», παρουσιάζει τα μοντέλα εκείνα που «στοχεύουν» στο μέλλον, υβριδικά ή ηλεκτρικά.Η απόδοση του βενζινοκινητήρα θα είναι 113 ίπποι στις 6.000 σαλ. και 145 Nm ροπής που θα είναι διαθέσιμη από τις 4.800 σαλ. Όσον αφορά τον ηλεκτροκινητήρα θα αποδίδει 13,4 ίππους στις 1.500 σαλ και άλλα 78 Nm ροπής στις 1.000 σαλ.



Το αυτοκίνητο θα επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ. / ώρα σε μόλις 9,7 δευτερόλεπτα. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η μικτή κατανάλωση του υβριδικού Honda CR-Z θα είναι, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε πρόσφατα η Honda μόλις 5.0 λίτρα αμόλυβδης βενζίνης στα 100 χλμ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου