Παρασκευή 9 Απριλίου 2010

Porsche 918 Spyder

Το πρωτότυπο 918 Spyder συνδυάζει υψηλής τεχνολογίας αγωνιστικά χαρακτηριστικά και ηλεκτροκίνηση, για να προσφέρει μια εντυπωσιακή γκάμα πλεονεκτημάτων: από τη μία μεριά εκπομπές ρύπων που μόλις φτάνουν τα 70 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο με κατανάλωση καυσίμου μόλις τρία λίτρα/100 χιλιόμετρα, τιμές πραγματικά εντυπωσιακές ακόμα και για ένα πολύ μικρό αυτοκίνητο πόλης, και από την άλλη επιδόσεις supercar και επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ. /ώρα μόλις σε 3,2 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα 320 χλμ. /ώρα και χρόνο γύρου στην πίστα Nordschleife του Nόrburgring μικρότερο από 7 λεπτά και 30 δευτερόλεπτα, χρόνο δηλαδή ακόμα καλύτερο και από αυτόν της Porsche Carrera GT.



Το ανοικτό αυτό διθέσιο διαθέτει έναν πολύστροφο κινητήρα V8 που αποδίδει περισσότερους από 500 ίππους και λειτουργεί με μέγιστη ταχύτητα περιστροφής 9.200 σ.α.λ., καθώς και ηλεκτροκινητήρες στον μπροστινό και τον πίσω άξονα, συνολικής απόδοσης 218 ίππων.

Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης V8 αποτελεί μια περαιτέρω εξέλιξη του άκρως επιτυχημένου συνόλου των 3,4 λίτρων που διαθέτει ήδη το αγωνιστικό μοντέλο RS Spyder, και είναι τοποθετημένος στο κέντρο του αυτοκινήτου, μπροστά από τον πίσω άξονα, προσφέροντας στο αυτοκίνητο το κατάλληλα ισορροπημένο set-up που χρειάζεται για εκπληκτικές επιδόσεις στην αγωνιστική πίστα.

Η ισχύς μεταδίδεται στους τροχούς με το επτατάχυτο κιβώτιο Porsche-Doppelkupplungs-getriebe, το οποίο φροντίζει επίσης για τη μετάδοση της ισχύος του ηλεκτρικού συστήματος στον πίσω άξονα. Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του μπροστινού άξονα μεταφέρει ισχύ στους τροχούς με σταθερή σχέση μετάδοσης.

Η γεννήτρια είναι μια υδρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία είναι τοποθετημένη πίσω από την καμπίνα επιβατών. Το μεγάλο πλεονέκτημα του συγκεκριμένου υβριδικού συστήματος είναι το ότι η μπαταρία μπορεί να φορτίζεται από το κανονικό ηλεκτρικό δίκτυο. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό είναι ότι η κινητική ενέργεια του αυτοκινήτου μετατρέπεται σε ρεύμα, το οποίο τροφοδοτείται στην μπαταρία με το πάτημα των φρένων. Πρόκειται για μια λύση που παρέχει πρόσθετη ενέργεια για γρήγορες και δυναμικές επιταχύνσεις.

Στο τιμόνι υπάρχει ένα κουμπί, με το οποίο ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τέσσερα διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας: με το πρόγραμμα E-Drive το αυτοκίνητο λειτουργεί μόνο με ηλεκτρική ενέργεια και είναι σε θέση να καλύψει απόσταση έως 25 χλμ. Στο πρόγραμμα Hybrid, η 918 Spyder χρησιμοποιεί τόσο τους ηλεκτροκινητήρες όσο και τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, ανάλογα με τις συνθήκες και τις απαιτήσεις της οδήγησης, και έτσι είναι σε θέση να ανταποκριθεί σε ένα φάσμα απαιτήσεων που καλύπτουν από την ιδιαίτερα αποδοτική έως την άκρως δυναμική λειτουργία.

Με το πρόγραμμα Sport Hybrid χρησιμοποιούνται και τα δύο συστήματα κίνησης, με έμφαση όμως στις επιδόσεις. Το μεγαλύτερο μέρος της ισχύος μεταδίδεται στους πίσω τροχούς, ενώ το σύστημα κατανομής της ροπής (Torque Vectoring) βελτιώνει ακόμα περισσότερο τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.

Με το πρόγραμμα Race Hybrid, τα συστήματα κίνησης εστιάζουν απόλυτα στις επιδόσεις, προσφέροντας τα καλύτερα δυνατά δυναμικά χαρακτηριστικά στην πίστα, αφού λειτουργούν με τη μέγιστη ισχύ και δυναμική απόδοσή τους. Με την μπαταρία επαρκώς φορτισμένη, το ξεχωριστό κουμπί προσπέρασης που υπάρχει εξασφαλίζει την παροχή της πρόσθετης ηλεκτρικής ισχύος (Ε-Βoost) που χρειάζεται, για παράδειγμα, κατά την προσπέραση ή όταν ο οδηγός θέλει ακόμα καλύτερες επιδόσεις.

Όπως και στο σύστημα κίνησης, έτσι και στο ελαφρύ αμάξωμα της 918 Spyder γίνεται αισθητό το DNA του αυτοκινήτου που έχει μεταφερθεί κατ' ευθείαν από τους αγώνες: Η τμηματική κατασκευή, με το μονοκόκ αμάξωμα από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFP), καθώς και η κατάλληλη χρήση μαγνησίου και αλουμινίου, όχι μόνο επέτρεψαν τη μείωση του βάρους κάτω από τα 1.490 κιλά, αλλά εξασφαλίζουν και εξαιρετική ακρίβεια στην οδήγηση, χάρη στην πολύ μεγάλη στρεπτική ακαμψία.

Η κεντρική κονσόλα που ανυψώνεται προς το μπροστινό μέρος της 918 Spyder φιλοξενεί μια επιφάνεια αφής για τον διαισθητικό έλεγχο των λειτουργιών του αυτοκινήτου, συμβάλλοντας καθοριστικά στη μείωση των εμφανών χειριστηρίων και στη διατήρηση της αρχής του άμεσου χειρισμού.

Τα χειριστήρια που χρησιμοποιεί ο οδηγός είναι συγκεντρωμένα ειδικά στο τριάκτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, ενώ τα διάφορα προγράμματα οδήγησης, άλλο ένα χαρακτηριστικό που παραπέμπει άμεσα σε Porsche, συμπληρώνονται από ένα διακόπτη με τον οποίο ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιεί διάφορα προγράμματα οδήγησης.

Η 918 Spyder διαθέτει επίσης και άλλες πρωτοποριακές λειτουργίες, όπως το Σύστημα Διαχείρισης Εμβέλειας. Αφού ενεργοποιηθεί στην κεντρική οθόνη, το σύστημα αυτό χρησιμοποιεί το χάρτη του συστήματος πλοήγησης για να παρουσιάσει την απόσταση που είναι σε θέση να καλύψει το αυτοκίνητο με τη διαθέσιμη ενέργεια, επιτρέποντας φυσικά στον οδηγό να επέμβει, επιλέγοντας την ισχύ και τις επιδόσεις που προτιμάει. Σε πόλεις με περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές, το Σύστημα Διαχείρισης Εμβέλειας δείχνει επίσης το εάν ο οδηγός μπορεί να φτάσει σε έναν συγκεκριμένο προορισμό χρησιμοποιώντας μόνο τους ηλεκτροκινητήρες.

Χρησιμοποιώντας τις πληροφορίες αυτές, καθώς και πρόσθετες πληροφορίες για τη διαθεσιμότητα και θέση ειδικών πρατηρίων ανεφοδιασμού, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το προσωπικό του στυλ οδήγησης, καθώς και την κατάλληλη στρατηγική φόρτισης και επαναφόρτισης της μπαταρίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου