Τετάρτη 5 Μαΐου 2010

Caparo T1

Η αλήθεια είναι πως το όνομα Caparo δεν λέει και πολλά πράγματα στο ευρύ κοινό. Πρόκειται για μια βρετανική εταιρία, δημιούργημα των Σκοτ Γκίντις και Γκράχαμ Χάλστεντ , οι οποίο είχαν έναν όνειρο. Να φτιάξουν ένα αυτοκίνητο με τα χαρακτηριστικά μονοθεσίου της φόρμουλα 1, το οποίο να μπορεί όμως να κυκλοφορεί στους δρόμους.. Και τα κατάφεραν.

Το δίδυμο των Σκοτ Γκίντις και Γκράχαμ Χάλστεν μετείχε στην σχεδίαση και την κατασκευή της McLaren F1 και, ασφαλώς είχε την τεχνογνωσία για να προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα.



Ο κινητήρας που κινεί το Caparo T1 είναι ένας ατμοσφαιρικός αλουμινένιος V8 χωρητικότητας 3,5 λίτρων με απόδοση 575 ίππων. Το μάξιμουμ των στροφών φθάνει τις 10.500 σαλ. ενώ η μέγιστη ροπή είναι άκρως εντυπωσιακή φθάνοντας τα 42,8 κιλά στις 9.000 σαλ. Το βάρος δεν ξεπερνάει τα 550 κιλά, κάτι που σημαίνει πως η αναλογία βάρους ανά ίππο είναι 1 κιλό στον ίππο.

Όλα αυτά τα στοιχεία εξασφαλίζουν εντυπωσιακές επιδόσεις. Το Caparo T1 επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ. / ώρα περίπου σε 2,5 δευτερόλεπτα. Τα 160 χλμ. / ώρα έρχονται στο κοντέρ μετά από 5 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 320 χλμ. / ώρα. Και όλα αυτά την στιγμή που οι πλευρικές επιταχύνσεις φθάνουν τα 3 g (αντίστοιχες με αυτές των πρωτοτύπων του Le Man).

Να σημειώσουμε πως ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα σειριακό κιβώτιο 6 σχέσεων κατασκευασμένο από μαγνήσιο, με το βάρος του να μην ξεπερνά τα 30 κιλά, το οποίο συναντάτε αποκλειστικά και μόνο σε αγωνιστικά αυτοκίνητα.

Για την κατασκευή του πλαισίου και του αμαξώματος του αυτοκινήτου έχουν χρησιμοποιηθεί σύγχρονο και ελαφρά υλικά όπως είναι τα ανθρακονήματα, το αλουμίνιο και το μαγνήσιο.

Να σημειώσουμε πως στην πίστα του Top Gear το Caparo έκανε χρόνο 1΄ 10΄΄ όταν το Koenigsegg CCX των 800 ίππων, είχε κάνει 1:17’’.

Για όσους αναζητούν ανέσεις, θα πρέπει να τονίσουμε πως το Caparo T1 δεν απευθύνεται σε αυτούς. Τόσο ο οδηγός όσο και ο συνοδηγός θα πρέπει να καταβάλουν μεγάλη προσπάθεια για να καθίσουν στα μπάκετ καθίσματα, στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνονται και αγωνιστικά κράνη, ενώ η απουσία οροφής κάνει την επαφή με τον αέρα στις μεγάλες ταχύτητες μια τόσο ξεχωριστή υπόθεση που απευθύνεται σε λίγους και τυχερούς, Όσους δηλαδή διαθέτουν περί τα 300.000 ευρώ για να αποκτήσουν το συγκεκριμένο αυτοκίνητο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου