Παρασκευή 28 Μαΐου 2010

Pininfarina Nido EV

Ο οίκος Pininfarina συμπληρώνει εφέτος 80 χρόνια ζωής. Και διάλεξε το πρωτότυπο ηλεκτρικό Nido EV για να γιορτάσει το γεγονός. Φαίνεται δε, πως από τη μία η οικονομική κρίση και από την άλλη οι πιέσεις για αυτοκίνητα με χαμηλές εκπομπές ρύπων, «οδήγησαν» τον διάσημο οίκο σε αυτή την επιλογή, αντί για κάποιο supercar που σαφώς θα εντυπωσίαζε περισσότερο.



Το πρωτότυπο Nido EV είναι ένα διθέσιο μοντέλο. Η κατασκευή του έχει βασισθεί σε ένα σωληνωτό χαλύβδινο πλαίσιο και το βάρος του αυτοκινήτου έχει κρατηθεί σε λογικά επίπεδα. Μόλις 900 κιλά.

Το πρωτότυπο μοντέλο εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ο οποίος αποδίδει 30 kW (41 ίππων) ενώ η μέγιστη ροπή φθάνει τα 12.5 κιλά. Ο κινητήρας αντλεί δύναμη από μπαταρία Ni-NaCl Zebra Z5 που είναι 100% ανακυκλώσιμη.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα ο οίκος Pininfarina, το αυτοκίνητο επιταχύνει από τα 0 στα 60 χλμ. / ώρα σε 6,7 δευτερόλεπτα. Ενώ σε ότι αφορά την τελική ταχύτητα που αναπτύσσει, αυτή περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 120 χλμ/ώρα. Η αυτονομία του Nido EV αγγίζει τα 140 χλμ . Ο χρόνος δε που απαιτείται για την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας είναι 8 ώρες.

Για μεγαλύτερη αυτονομία και μικρότερη κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος, το Nido EV προσφέρεται με ελαστικά χαμηλής αντίστασης ελαστικά κατασκευασμένα από την Pirelli. Παράλληλα το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με ένα σύστημα το οποίο ελέγχει την λειτουργία του κλιματισμού αλλά και όλες τις άλλες λειτουργίες που καταναλώνουν ηλεκτρική ενέργεια , ώστε να ελαχιστοποιείται η κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που συνόδευσαν την παρουσίαση του Nido EV , στην πλατφόρμα που θα χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή του, στο μέλλον θα μπορούν να «χτίζονται» και άλλα οχήματα: ένα διθέσιο, ένα 2+2, ένα pickup και ένα μικρό van. Όλα αυτά θα τροφοδοτούνται είτε με ένα υβριδικό σύστημα (κινητήρας εσωτερικής καύσης στον μπροστά άξονα και ηλεκτροκινητήρας στον πίσω) είτε θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου