Πέμπτη 20 Μαΐου 2010

Υβριδική έκδοση του Toyota Auris







Το μοντέλο του Ιάπωνα κατασκευαστή που βρίσκεται πολύ συχνά μέσα στα κορυφαία της κατηγορίας του από πλευράς πωλήσεων, δεν είναι άλλο από το Auris. Το μικρομεσαίο αυτοκίνητο που έχει κυριολεκτικά αλλάξει το πρόσωπο της Toyota από το 2007, οπότε και παρουσιάστηκε, δέχθηκε μια μικρή ανανέωση μέσα στο 2009, ενώ εφάρμοσε και σύγχρονη οικολογική φιλοσοφία του Optimal Drive. Τώρα, πλέον, ήρθε η ώρα για την καθαρότερη και πιο οικονομική (καθώς και οικολογική) έκδοσή του, που δεν είναι άλλη από την Auris Hybrid Synergy Drive ή με άλλα λόγια Auris HSD. Το αυτοκίνητο βασίζεται, όπως είναι φυσικό, στην κανονική έκδοση του Auris όμως εδώ πλέον έχουμε την υιοθέτηση του γνωστού υβριδικού συστήματος της εταιρείας που συνδυάζει βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα.
Όπως είναι επόμενο αυτή η έκδοση του Auris είναι η πιο οικονομική με την κατανάλωση να φτάνει τα μόλις 3,8 λίτρα/100 χιλιόμετρα, και τις εκπομπές ρύπων CO2 να πέφτουν στο εντυπωσιακό νούμερο των 89 γρ./χλμ.. Η απόδοση του βενζινοκινητήρα των 1.798 κ.εκ. τεχνολογίας VVT-i είναι οι 99 ίπποι στις 5.200 σ.α.λ. και τα 142 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. Από την άλλη, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 80 ίππους και 207 Nm ροπής, ενώ για την αποθήκευση της ηλεκτρική ενέργειας χρησιμοποιείται μπαταρία νικελίου. Αποτέλεσμα είναι μια συνδυαστική ισχύς της τάξης των 136 ίππων, ενώ η υπολογισμένη αυτονομία με το ρεζερβουάρ καυσίμου των 45 λίτρων αγγίζει τα 1.180 χιλιόμετρα! Αποκλειστικά με ηλεκτρική λειτουργία και συνεπώς μηδενικούς ρύπους για το περιβάλλον, το υβριδικό Auris μπορεί να κινηθεί για την απόσταση των 2 χιλιομέτρων και ως την ταχύτητα των 50 χ.α.ω. Οι επιδόσεις του αυτοκινήτου είναι τα 11,4 δλ. για τα 0-100 χ.α.ω. ενώ η τελική ταχύτητα σταματά στα 180 χ.α.ω. Η μπαταρία του μοντέλου είναι τοποθετημένη στο πίσω μέρος με αποτέλεσμα ο χώρος των αποσκευών να έχει μειωθεί στα 279 λίτρα, από τα 350 της κανονικής έκδοσης.
Εξωτερικά οι περιορισμένες τροποποιήσεις στην εμφάνιση, όπως ο μπροστινός προφυλακτήρας και η εισαγωγή αέρα, αλλά και οι νέες πιο αεροδυναμικές ζάντες μεγέθους 16 ιντσών, έχουν περιορίσει τον αεροδυναμικό συντελεστή στο εξαιρετικό 0,28 Cd. Στον τομέα της ανάρτησης το αμάξωμα έχει χαμηλώσει κατά 5 χλστ., προκειμένου να αντιμετωπιστεί το επιπλέον βάρος των 105 κιλών (σε σχέση με την βενζινοκίνητη έκδοση 1.8 του Auris), ενώ η ρύθμιση αυτής είναι πιο σφιχτή. Το συνολικό του βάρος λοιπόν κυμαίνεται από 1.380 έως 1.420 κιλά ανάλογα με την έκδοση. Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς η ασφάλεια σε συνδυασμό με την καλή ποιότητα κύλισης παραμένουν τα κύρια χαρακτηριστικά και στην περίπτωση της έκδοσης HSD του Auris, ενώ η χρήση της υβριδικής τεχνολογίας δεν φαίνεται να έχει αλλοιώσει τα οδικά του χαρακτηριστικά. Αξίζει, μάλιστα, να σημειωθεί ότι στο σύνολό του το υβριδικό σύστημα μεταφέρει μια αισθητά λιγότερο «τεχνητή» αίσθηση από ότι στο Prius. Το Toyota Auris HSD αναμένεται στην Ελλάδα μέσα στον Ιούλιο, ενώ η έκδοση Unique, με πλήρη εξοπλισμό, θα έρθει τον Σεπτέμβριο και θα κοστίζει περί τα 22.7600 ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου