Το «Value for money» είναι ίσως η πιο επίκαιρη επιγραφή. Θα μπορούσε να φαίνεται παντού, από τα ράφια των supermarket μέχρι σε banner διαφημίσεων. Ειδικά σε δύσκολους καιρούς οι περισσότεροι κοιτάνε την αναλογία ποιότητας-οικονομίας. Στον τομέα του αυτοκινήτου λοιπόν, η Hyundai μπορεί να υπερηφανεύεται ότι έχει αυτοκίνητα συνώνυμα της φράσης: «Τι καλύτερο μπορώ να αγοράσω με λίγα λεφτά!»
Αν και δεύτερο στην γκάμα μεγέθους, το i-20 ήταν το τρίτο αυτοκίνητο της σειράς i που παρουσίασε η κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία. Κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Ινδίας (όπως και το i-10), αλλά ο σχεδιασμός του έχει «γερμανικές» ρίζες, αφού εξελίχθηκε στην ευρωπαϊκή έδρα της Hyundai στο Russelsheim της Γερμανίας. Από την πρώτη ματιά φαίνεται ο εξευρωπαισμός του σχεδιασμού του, αποτάσσοντας το μονοκόμματο κουφάρι των παλιών Hyundai. Τα νεύρα στο αμάξωμα και τα αμυγδαλωτά φώτα κάνουν το αυτοκίνητο να δείχνει πιο νεανικό, ενώ δεν κρύβουμε ότι από διάφορες γωνίες μας θύμισε θύμιζε το Opel Corsa. Στο εσωτερικό οι αλλαγές υποστηρίζουν με το παραπάνω τους ισχυρισμούς της Hyundai, ότι η εξέλιξη του i-20 έγινε με στόχο την ικανοποίηση των απαιτήσεων των πελατών της.
Συγκριτικά με τον προκάτοχό του -το Getz- τα πλαστικά είναι πιο ποιοτικά και με καλύτερη συναρμογή και ο σχεδιασμός του έχει γνώμονα την εργονομία. Οι αποθηκευτικοί χώροι είναι αρκετοί και η μεγάλη χωρητικότητα τους θα ικανοποιήσει όλες τις ανάγκες που δημιουργούνται στην καθημερινή μετακίνηση.
Ωραία τα νέα μέχρι εδώ και ακόμα καλύτερα, αν σκεφτούμε ότι η τιμή της βασικής έκδοσης 1,2lt του αυτοκίνητου δοκιμής ξεκινά από τα 9.990€ και στην λίστα εξοπλισμού μπορεί κανείς να βρει ακόμα και ηλεκτρονικά αναδιπλούμενους καθρέφτες! Οι προκατειλημμένοι όμως με τα κορεάτικα αυτοκίνητα, που θα ψάξουν να βρουν ψεγάδι ακόμα και στα ενημερωτικά χαρτιά της μάρκας, θα υποστηρίξουν ότι ο αντίποδας όλων αυτών θα είναι η κακή οδηγική συμπεριφορά. Wrong! Προς μεγάλη τους έκπληξη τους, αλλά και όλων μας, η λειτουργία της ανάρτησης συνδυάζει άνεση, ποιοτική κύλιση και γονίδια sport συμπεριφοράς. Έτσι δεν θα πονέσει η μέση σας, ούτε θα σπάσουν τα νεύρα σας πέφτοντας στις τάφρους των ελληνικών δρόμων, αλλά θα εντυπωσιαστείτε με την σταθερότητα που προσφέρουν τα γόνατα McPherson εμπρός και οι ράβδοι στρέψης πίσω. Ο κινητήρας 1,2lt αποδίδει 78 ίππους, οι οποίοι είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί στην αστική μετακίνηση των 1.045kg που ζυγίζει το i-20. Την κίνηση μεταφέρει στους εμπρός τροχούς ένα χειροκίνητο πεντατάχυτο κιβώτιο με κλιμάκωση ρυθμισμένη να εκμεταλλεύεται τα 12,1kg.m ροπής αλλά παράλληλα να συμβάλει στην οικονομία του αυτοκινήτου. Ο οδηγός θα απολαύσει την ευκολία και σαφήνεια των αλλαγών στο κιβώτιο, παρά την μεγάλη διαδρομής τους. Μοναδική μας ίσως κριτική είναι το «αναίσθητο» ηλεκτρικό τιμόνι, αλλά πιο πιθανό με το Hyundai i20 είναι να στρίβετε αγχωτικά προσπαθώντας να παρκάρετε σε κάποιο στενό δρόμο, παρά να πάτε στα Μέγαρα προσπαθώντας να πάρετε ιδανική γραμμή για την Κ1!
Ζήσαμε μαζί με το i20 7 μέρες. Δεν μας κούρασε καθόλου, ούτε βλαστημάγαμε όταν βρισκόμασταν κολλημένοι στην κατάμεστη Κηφισίας σε ώρα αιχμής. Εν μέρει λόγω του μαλακού συμπλέκτη και της ευκολίας αλλαγής σχέσεων και εν μέρει λόγω της χαμηλής κατανάλωσης. Αλλά περισσότερο χαρήκαμε που μας έφερε παλιές αναμνήσεις! Μας θύμισε την εποχή που η «λογική» επιλογή αυτοκινήτου του πατέρα, πέρναγε στα χέρια του 18άρη νέου οδηγού. Τότε που απολάμβανες τις πρώτες σου νεανικές βόλτες και δεν σε ένοιαζε τι σήμα είχε το καπό του αυτοκινήτου σου. Τότε που φόρτωνες τέσσερις φίλους και πήγαινες σε μία παραλία, χωρίς να χρειάζεται να ξεροσταλιάζεις μέσα στην ζέστη περιμένοντας το λεωφορείο στη στάση. Τότε που δεν ντρεπόσουν να βάλεις 10€ βενζίνη για να πας μια βόλτα με το κορίτσι σου, χωρίς να αγχώνεσαι αν θα σου ανάψει λαμπάκι. Και όλα αυτά, χωρίς να ψάχνεις την μουσική σου σε κακογραμμένες κασέτες, αλλά επιλέγοντας την με το κεντρικό κουμπί του συνδεδεμένου στην θύρα aux i-pod!
Αν και δεύτερο στην γκάμα μεγέθους, το i-20 ήταν το τρίτο αυτοκίνητο της σειράς i που παρουσίασε η κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία. Κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Ινδίας (όπως και το i-10), αλλά ο σχεδιασμός του έχει «γερμανικές» ρίζες, αφού εξελίχθηκε στην ευρωπαϊκή έδρα της Hyundai στο Russelsheim της Γερμανίας. Από την πρώτη ματιά φαίνεται ο εξευρωπαισμός του σχεδιασμού του, αποτάσσοντας το μονοκόμματο κουφάρι των παλιών Hyundai. Τα νεύρα στο αμάξωμα και τα αμυγδαλωτά φώτα κάνουν το αυτοκίνητο να δείχνει πιο νεανικό, ενώ δεν κρύβουμε ότι από διάφορες γωνίες μας θύμισε θύμιζε το Opel Corsa. Στο εσωτερικό οι αλλαγές υποστηρίζουν με το παραπάνω τους ισχυρισμούς της Hyundai, ότι η εξέλιξη του i-20 έγινε με στόχο την ικανοποίηση των απαιτήσεων των πελατών της.
Συγκριτικά με τον προκάτοχό του -το Getz- τα πλαστικά είναι πιο ποιοτικά και με καλύτερη συναρμογή και ο σχεδιασμός του έχει γνώμονα την εργονομία. Οι αποθηκευτικοί χώροι είναι αρκετοί και η μεγάλη χωρητικότητα τους θα ικανοποιήσει όλες τις ανάγκες που δημιουργούνται στην καθημερινή μετακίνηση.
Ωραία τα νέα μέχρι εδώ και ακόμα καλύτερα, αν σκεφτούμε ότι η τιμή της βασικής έκδοσης 1,2lt του αυτοκίνητου δοκιμής ξεκινά από τα 9.990€ και στην λίστα εξοπλισμού μπορεί κανείς να βρει ακόμα και ηλεκτρονικά αναδιπλούμενους καθρέφτες! Οι προκατειλημμένοι όμως με τα κορεάτικα αυτοκίνητα, που θα ψάξουν να βρουν ψεγάδι ακόμα και στα ενημερωτικά χαρτιά της μάρκας, θα υποστηρίξουν ότι ο αντίποδας όλων αυτών θα είναι η κακή οδηγική συμπεριφορά. Wrong! Προς μεγάλη τους έκπληξη τους, αλλά και όλων μας, η λειτουργία της ανάρτησης συνδυάζει άνεση, ποιοτική κύλιση και γονίδια sport συμπεριφοράς. Έτσι δεν θα πονέσει η μέση σας, ούτε θα σπάσουν τα νεύρα σας πέφτοντας στις τάφρους των ελληνικών δρόμων, αλλά θα εντυπωσιαστείτε με την σταθερότητα που προσφέρουν τα γόνατα McPherson εμπρός και οι ράβδοι στρέψης πίσω. Ο κινητήρας 1,2lt αποδίδει 78 ίππους, οι οποίοι είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί στην αστική μετακίνηση των 1.045kg που ζυγίζει το i-20. Την κίνηση μεταφέρει στους εμπρός τροχούς ένα χειροκίνητο πεντατάχυτο κιβώτιο με κλιμάκωση ρυθμισμένη να εκμεταλλεύεται τα 12,1kg.m ροπής αλλά παράλληλα να συμβάλει στην οικονομία του αυτοκινήτου. Ο οδηγός θα απολαύσει την ευκολία και σαφήνεια των αλλαγών στο κιβώτιο, παρά την μεγάλη διαδρομής τους. Μοναδική μας ίσως κριτική είναι το «αναίσθητο» ηλεκτρικό τιμόνι, αλλά πιο πιθανό με το Hyundai i20 είναι να στρίβετε αγχωτικά προσπαθώντας να παρκάρετε σε κάποιο στενό δρόμο, παρά να πάτε στα Μέγαρα προσπαθώντας να πάρετε ιδανική γραμμή για την Κ1!
Ζήσαμε μαζί με το i20 7 μέρες. Δεν μας κούρασε καθόλου, ούτε βλαστημάγαμε όταν βρισκόμασταν κολλημένοι στην κατάμεστη Κηφισίας σε ώρα αιχμής. Εν μέρει λόγω του μαλακού συμπλέκτη και της ευκολίας αλλαγής σχέσεων και εν μέρει λόγω της χαμηλής κατανάλωσης. Αλλά περισσότερο χαρήκαμε που μας έφερε παλιές αναμνήσεις! Μας θύμισε την εποχή που η «λογική» επιλογή αυτοκινήτου του πατέρα, πέρναγε στα χέρια του 18άρη νέου οδηγού. Τότε που απολάμβανες τις πρώτες σου νεανικές βόλτες και δεν σε ένοιαζε τι σήμα είχε το καπό του αυτοκινήτου σου. Τότε που φόρτωνες τέσσερις φίλους και πήγαινες σε μία παραλία, χωρίς να χρειάζεται να ξεροσταλιάζεις μέσα στην ζέστη περιμένοντας το λεωφορείο στη στάση. Τότε που δεν ντρεπόσουν να βάλεις 10€ βενζίνη για να πας μια βόλτα με το κορίτσι σου, χωρίς να αγχώνεσαι αν θα σου ανάψει λαμπάκι. Και όλα αυτά, χωρίς να ψάχνεις την μουσική σου σε κακογραμμένες κασέτες, αλλά επιλέγοντας την με το κεντρικό κουμπί του συνδεδεμένου στην θύρα aux i-pod!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου